Merlin.pl już w Czerwonej Torebce
2013-05-09
Grupa Czerwona Torebka zawarła umowę inwestycyjną dotyczącą przejęcia spółki Merlin.pl, która jest w czołówce sprzedaży internetowej w Polsce.
Wartość całej transakcji została ustalona na blisko 51,3 mln zł.
Do końca tego roku zostanie uruchomionych 35 nowych punktów odbioru dla klientów e-sklepu, w lokalach znajdujących się w pasażach Czerwonej Torebki.
 
Zawarta umowa inwestycyjna jest zwieńczeniem rozpoczętego przed trzema miesiącami procesu nabycia akcji wiodącego w naszym kraju sklepu on-line. List intencyjny regulujący warunki transakcji został zawarty na początku lutego br. Z kolei pozytywną decyzję na przeprowadzenie operacji Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał na początku kwietnia br.
 
- Włączenie spółki Merlin.pl do grupy kapitałowej Czerwona Torebka pozwoli na poszerzenie zakresu jej działalności, uzyskanie silnej pozycji na rynku rozwiązań dla handlu detalicznego oraz poprawę wyników finansowych. Rozbudowana Grupa Kapitałowa będzie posiadała unikalne kompetencje oraz know-how, umiejętności zarządzania i powiązania handlowe niezbędne dla zapewnienia osiągnięcia przez Czerwoną Torebkę jej celów gospodarczych biznesowych. – podkreślił Ireneusz Kazimierczyk, Prezes „Czerwona Torebka” S.A. 
 
Zgodnie z zawartą umową do Czerwonej Torebki aportem wniesione zostanie 99,6% akcji Spółki Merlin.pl. W zamian Grupa Kapitałowa wyda właścicielom sklepu internetowego nieco ponad 1,5 mln akcji serii E (stanowiących około 3% kapitału zakładowego). Akcjonariusze Czerwonej Torebki podjęli 25 kwietnia br. stosowną uchwałę dotyczącą podwyższenia kapitału. 
Dla Grupy Czerwona Torebka pozyskanie Merlin.pl, silnej i rozpoznawalnej marki w branży e-commerce oznacza istotne zwiększenie perspektyw rozwoju. Merlin.pl od lat znajduje się w czołówce sklepów o największej liczbie transakcji realizowanych wysyłkowo. Może pochwalić się ofertą blisko 320 tysięcy produktów, ponad 2 milionami zarejestrowanych klientów oraz prawie 150 tysiącami realizowanych zamówień miesięcznie. Merlin.pl jest właścicielem jednego z najstarszych polskich sklepów internetowych, mających w asortymencie książki, zabawki, elektronikę użytkową, drobne RTV i AGD, kosmetyki, odzież oraz artykuły sportowe. Urzeczywistnia w ten sposób koncepcję tworzenia wielobranżowego sklepu, kojarzonego z hobby i life stylem.
 
- Widzimy wiele obszarów synergii z Merlin.pl. Zakładamy dynamiczny rozwój sieci punktów odbioru dla przejmowanego sklepu internetowego, które będą powstawały w budowanych przez nas pasażach Czerwonej Torebki. Do końca tego roku uruchomimy 35 nowych punktów. Zakładamy, że zapewni to skokowy wzrost obrotów Merlin.pl. Punkty odbioru będą jednocześnie magnesem przyciągającym nowych klientów do pasaży handlowych – stwierdził Ireneusz Kazimierczyk. 
 
Obecnie w naszym kraju działa 7 punktów odbioru Merlin.pl (w tym 5 w Warszawie i okolicach oraz 2 w pasażach Czerwonej Torebki w Słupsku i Białogardzie), w których klienci mogą bezpłatnie odebrać oraz zapłacić za zamówioną przesyłkę. Nowe punkty odbioru będą powstawały na terenie całego kraju, znacznie poszerzając grono osób mających dostęp do skorzystania z darmowej przesyłki. 
 
- Przy sprzedaży internetowej bardzo istotny jest sposób dostarczenia towaru do klienta. Jest to kluczowy element w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Szeroki dostęp do klientów zwiększy również potencjał wzrostu sprzedaży nowych kategorii produktowych takich jak np. zabawki. Będziemy mogli też systematycznie poszerzać ofertę. Nowe punkty odbioru Merlin.pl będą powstawały na terenie całego kraju, dlatego jesteśmy przekonani, że przełoży się to na znaczący wzrost osiąganych wyników i umocnienie pozycji Spółki oraz skuteczne rywalizowanie na konkurencyjnym rynku sprzedaży internetowej. – stwierdziła Anna Bogdańska, Prezes Merlin.pl S.A.