Czerwona Torebka zwiększa przychody
2014-03-24
W 2013 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Czerwona Torebka przekroczyły 210 mln zł w porównaniu do 75,8 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku.
Oznacza to wzrost o 135 mln zł, czyli o 178%. Taki wynik to z jednej strony skutek wzrostu przychodów z tytułu sprzedaży powierzchni handlowych, będących w okresie sprawozdawczym podstawą głównego segmentu działalności Grupy, z drugiej zaś strony pojawienia się wpływów z nowego segmentu działalności Grupy, jakim jest handel.
Ze względu na nakłady poniesione w 2013 roku związane z akwizycją spółek Małpka S.A. oraz Merlin.pl S.A., a także koszty budowy sieci Dyskont Czerwona Torebka, spółka zanotowała stratę netto w wysokości 47,7 mln zł. 
- Znajdujemy się na etapie intensywnych inwestycji i ponosimy wysokie nakłady na rozwój trzech dużych projektów handlowych z segmentu e-commerce, convenience, a także na sieci sklepów dyskontowych – informuje Paweł Ciszek, Prezes Zarządu spółki Czerwona Torebka S.A. Zdajemy sobie sprawę, że przed nami jeszcze dużo pracy, ale obraliśmy właściwy kierunek. Wkroczyliśmy w najbardziej perspektywiczne kanały dystrybucji. Jesteśmy przekonani, że podjęte w 2013 roku decyzje będą miały pozytywny wpływ na pozycję rynkową oraz wyniki Grupy Handlowej Czerwona Torebka w kolejnych latach – dodaje Ciszek.
W maju 2013 roku Grupa Czerwona Torebka zawarła umowę inwestycyjną dotyczącą przejęcia spółki Merlin.pl, która jest właścicielem jednego z najstarszych polskich sklepów internetowych. We wrześniu nastąpiła akwizycja spółki Małpka S.A., zarządzającej siecią sklepów typu convenience Małpka Express. Pod koniec 2013 roku została uruchomiona nowa sieć detaliczna – Dyskont Czerwona Torebka. W portfolio Grupy znajduje się również sieć pasaży handlowych. Na koniec 2013 roku na terenie całego kraju działało 65 obiektów.
 
Nowe projekty będą finansowane poprzez kredyty inwestycyjne, leasing, jak również limity kredytowe dla spółek celowych. Uzupełnieniem finansowania rozbudowy projektów jest wdrożony przez Grupę w 2013 roku program inwestycyjny, oparty na sprzedaży powierzchni komercyjnych w pasażach handlowych. W ubiegłym roku spółka sprzedała 104 lokale o łącznej powierzchni wynoszącej 7 805 mkw. za kwotę 56 mln zł oraz pozostałe obiekty komercyjne za 59 mln zł. W czerwcu 2013 roku do giełdowego obrotu na rynku Catalyst wprowadzono obligacje korporacyjne Czerwonej Torebki o wartości ponad 14 mln zł.